Potlač na tričko.

3t.jpg

Toto diy mi už pár nediel ležalo v hlave.

Určite to poznáte. (ak nie, prosím nehovorte mi to :D)

Nemám vhodné tričko. Vhodný motív. Tlačiareň. Nechce sa mi. Pokazená tlačiareň. Opravená tlačiareň. Chýba náplň. Motív. Aha, ten už mám. Alééé nie. Ee. Čo z toho že včera bol skvelý, keď dnes o tom už nie som dostatočne presvedčená. 🙂 Tento bude fajn. Asi. Tričko. Och. Toto nie. Vyzerá dobre aj bez potlače. Hodí sa ku všetkému. Nechám ho tak. A čo toto? Hm. Ok. Mám.

No veru, rozhodnosti mám na rozdávanie 🙂

Všetko už je však nachystané, môžme začať.
Postup je hravý, rýchly a jednoducho obnoví šatník kúskami, ktoré zaručene nebude mať nikto iný 😉

9ý.jpg

Prichystáme si:

  • nažehľovací papier
  • obrázok ktorý budeme nažehľovať
  • bavlnené tričko, šatku, nohavice …
  • žehličku
  • nožnice
  • atramentovú tlačiareň

0.jpg

 

 

Na začiatok si vyberieme motív ktorý budeme nažehľovať.

Tieto drobné kresbičky sú kreslené v tejto aplikácii. (Inak, je úplne svelá! Odporúčam všetkými desiatimi.)

0 (1).jpg

Ak kreslenie nie je vaša obľuba, pár milých kresbičiek určite nájdete aj na pintereste, ktoré sú zadarmo k stiahnutiu.

Alebo stačí jednoducho vybrať obľúbenú fotografiu a vytlačiť ju zrkadlovo na nažehľovací papier, atramentovou tlačiarňou. 🙂

1ý.jpg

Vytlačený motív vystrihneme tak, aby okolo obrázka bol aspoň pol centimetrový okraj.

2ý.jpg

3ý.jpg

4ý.jpg

Kresbičku si umiestnime a obrátime papier vytlačenou stranu dolu.

Žehličkou po obrázku nepohybujeme, len prikladáme v krátkych pár sekundových intervaloch. Pri dlhšom priložení papier začne žltnúť a rovnako nažltne aj fólia. Takže dávame bacha 😉

Cieľom je roztaviť nažehľovaciu hmotu tak, aby sa prilepila na vlákna bavlneného trička. Ak sa zdá, že fólia nie je dobre nažehlená, postup opakujeme.

13ý.jpg

Po skončení necháme obrázok pár minút vychladnúť a pomaly odtrhávame papier.

8ý.jpg

Nažehlené obrázky perieme a žehlíme obrátené naruby. V práčke na šetrnom režime alebo v rukách.

11ý.jpg

A hrdo nosíme 🙂

hdfh.jpg

Pekné májové dni! 

2t.jpg

Soňa

3 thoughts on “Potlač na tričko.

  1. no ja to mám tak, že idem do obchodu a zámerne si kúpim tričko, ktoré si chcem pomaľovať, ale nakoniec mi je to ľúto, lebo biele tričko sa vážne ku všetkému hodí a je škoda ho “zničiť” nejakým nápisom či obrázkom 😀 takže ostáva čisté 😀

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.