Domáca výroba – Lúčina.

11f.jpg

Máte obľúbené raňajky?

Ja zbožňujem také tie klišé raňajky ako z romantického filmu. (áno viem, brutálne originálne) Z rúry vytiahnutý čerstvý, chrumkavý croissant, v miske jahody, čučoriedky, banán, voňavá káva, ach. Celý tento skvost prinesený na krásnom drevenom stolčeku, s kvetinkou a milým odkazom na dnešný deň.

Tak to sa mi ešte nestalo. (ale už mám pripravené prianie na narodeniny 😀 )

Domáca Lúčina je už zaradená v kategórii odterazmusíbyťvždyvchladničke.
Nátierku si môžte dochutiť podľa seba a pridať rôzne bylinky alebo ju urobiť neochutenú a použiť napríklad do tiramisu ako náhradu mascarpone.

(Recept som objavila v knihe Moje skvelé jedlo od Lucie Súkeníkovej)

10x.jpg

Pripravíme si:

400g bieleho smotanového jogurtu
250g kyslej smotany
kúsoček soli

Voliteľné:

kôpor
rôzne bylinky
cesnak
alebo urobiť neochutenú a nesolenú verziu

3x.jpg

Pomer smotanového jogurtu a smotany nie je podstatný. Lúčinu môžete robiť aj v menších dávkach a vždy sa Vám vydarí.

112x.jpg

Smotanu aj jogurt spolu zmiešame a prelejeme do sitka vystlaného utierkou alebo viacerými vrstvami gázy a vložíme do nádoby kde bude môcť srvátka odtekať.

7x.jpg

Odložíme na noc do chladničky a ráno sa môžeme tešiť na raňajky 🙂

6x.jpg

111x.jpg

16x.jpg

8x.jpg

Nech chutí! 🙂
A krásny týždeň prajem.

17x.jpg

3 thoughts on “Domáca výroba – Lúčina.

  1. Vdaka za rychly a jednoduchy recept. Je vynikajuuuca ❤❤. Rocny syncek s nou zjedol cely krajec chleba 😀.

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.